tisdag 1 juli 2014

Fast position

Det var den 21 maj som jag startade målningsprojektet. Jag har dokumenterat arbetet ganska noga och det finns bilder här på bloggen som visar både detalj- och översiktsbilder allt eftersom arbetet fortskrider. Översiktsbilderna är tagna från en fast position. Från ett permanent stativ som jag satte upp en av de första dagarna. Tänkte att det skulle kunna bli en bra animation. Att ta en bild efter varje arbetspass. En rörlig gestaltning av projektet. Väl medveten om att yngste sonen konsekvent underkänner mina gif-animationer så dristar jag mig ändå att lägga upp just denna. Och visst. Den är kanske inte jättekul. Men jag själv är lite road trots allt. Så håll till godo. Om detta varit den allra, allra första rörliga bilden på internet hade detta varit något riktigt stort. En sensation, tänker jag. Detta är inte den första.
Fick en kommentar på gårdagens inlägg. Anonym skriver: Tycker huset lutar lite... Visste inte riktigt vad jag skulle svara. Visst lutar det. Den mesta lutningen kommer nog från mitt fasta stativ. Jag brydde mig helt enkelt inte om att justera det till maximal nivellering. Och när bildbehandlat har jag medvetet bortsett från lutningen.
För att kompensera mig rent bildmässigt i detta blogginlägg, tisdagen den 1 juli, publicerar jag ytterligare en bild på katten Simba. Simbas päls är sandfärgad. Färgen är i samma skala som huset. En mild och vacker kulör som, precis som Simba, trivs bra ihop med allt det gröna runt omkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar