fredag 11 juli 2014

Boken är klar



Flera gånger har jag fått höra: Du borde borde göra en bok. Tipset har bland annat kommit från några av er bloggläsare. Jag blir naturligtvis väldigt glad över att det finns de som gillar mina bilder och mina texter så mycket så att de tycker att de skulle platsa i en bok. Min reflektion har dock varit att det räcker gott att publicera bilder och tankar här på bloggen. Ett bokprojekt skulle bli allt för tidsödande. Använd tid som inte går att få tillbaka. Och jag har svårt att tänka att det skulle finnas ett så brett intresse att det skulle gå ihop sig.
Nu har jag dock, detta till trots, fallit till föga och gjort en bok! En bok. Den blev klar för ett par veckor sedan och idag landade den i brevlådan. Den omfattar drygt 320 bilder. Sex månader på etthundra sidor. Ett urval från bloggen januari–juni 2014. Faktisk väldigt trevligt att se bilderna på papper.  Att få dem i ett överblickbart sammanhang. Att fritt kunna bläddra fram och tillbaka. Att ha många av sina upplevelser från de senaste sex månaderna samlade mellan två hårda pärmar. Bra idé, det där med ”du borde göra en bok”...

2 kommentarer:

  1. En coffee table book, snyggt trevligt sätt att samla dina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så, Tony! Detta är den första fotobok som jag gjort på detta sätt. Men inte den sista...

      Radera