fredag 30 maj 2014

Tröstegök och syréndoft




I kväll gol göken i Intagskullen. Östergök. Syrenerna blommar och doftar. På det hela taget riktigt go' stämning. Särskilt på kvällskvisten när vinden har lagt sig och alla gräsklippare och trimmers har stannat för natten. En stund i kväll ägnade jag åt att installera möbler i trädgården. När jag var i färd med det kom Malin och Axel strosande på stigen i åkerkanten. De stannade upp vid en av mina holkar. Den svarta i dubbelbjörken. Vet inte vad de pratade om. Men jag tänker att det var viktigt. Och jag blir alltid glad när föräldrar och andra vuxna tar sig tid att iaktta och reflektera över företeelser i naturen tillsammans med barnen. Skapar nyfikenhet. Ger naturen ett värde. Det skänker hopp och tröst, tänker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar