tisdag 6 maj 2014

En bok – flera bokar



En härlig gråvädersdag! Efterlängtad. Idag har jag avslutat ett bokprojekt som pågått några veckor. Det är Agneta Tjäders senaste bok ”Viskafors som det var” som lämnat tryckeriet i Ulricehamn och nu befinner sig i Falköping för inbindning.
Boken innehåller en samling berättelser från Agnetas uppväxttid i Viskafors under 1950-talet. På 132 sidor beskriver hon platser, händelser och minnen från Viskafors, Rydboholm och Kinnarumma.
Min del i projektet har varit att formge och redigera boken. Lagom till Viskaforsdagen den 17 maj skall den ligga klar till försäljning.
Det infinner sig alltid en viss tomhet efter projekt som detta. Jag lever med bilder, texter och sidor ganska intensivt en period. Det finns med hela tiden även om jag för stunden inte direkt sitter och jobbar. Efter dagens avslutningsmöte med lunch på eminenta Nya Kurhotellet åkte jag vidare till Kallbadhuset för att njuta av bastu och bad. I akt och mening att nollställa mina sinnen. Stannade också till en stund i bokskogen i Vasared... lite passande med boktema, tänkte jag... vände blad och fyllde på med nya rena intryck...

1 kommentar:

  1. Tack för ett jättebra jobb och ett riktigt bra samarbete! Och nu är bokskogen som vackrast! Njut av den!
    Agneta

    SvaraRadera