onsdag 11 februari 2015

Uterus

Att vara aktiv utomhus några timmar varje dag är livgivande. Rörelsen, flödet och belöningen. Som fundament för liv. Som livets moder. Efterhand som dagarna blir längre och längre njuter jag av friheten att kunna komma ut. Vara ute. Jag tar den möjligheten. Under förmiddagarna – inomhussysslor. Stirrar alltmer håglöst i datorfönstret. Söker resultatlöst efter det något som skulle kunna bli min närmsta framtid. Kastar samtidigt lystna blickar på naturen utanför mitt rumsfönster. Längtar ut. Om jag blir sittande inne för länge blir jag rastlös. Stressen stiger. Det sätter sig på humöret. Ut, ut, ut!!! Få den där kicken av ljus och frisk luft. Få jobba fysiskt ett par, tre timmar för att driva upp pulsen till en skön arbetsrytm. Få ta i ordentligt. Känna, syre, endorfin och adrenalin strömma genom kroppen. Att insupa livets ädla elixir... få ett riktigt uterus...

2 kommentarer:

  1. Bild och rubrik; jag gillar symboliken!
    Och texten får en riktig knorr....!;)
    Du levererar!
    /A

    SvaraRadera