lördag 7 februari 2015

Kabelsläpp




Arbetet med att släppa in mera solljus i slåtterängen fortsätter. Som jag tidigare berättat förlägger jag en del av denna vinters röjning till övre delen av bäckravinen. Idag har jag haft assistans av Ralf och Lars-Erik från Relacom. De har varit här för att släppa ner de två telekablarna som löper genom hela ravinen. Det är ett så kallat ”bevakningsuppdrag” som de utför på min begäran. Denna gång handlade det om att fälla två 50-åriga alar som lutade kraftigt in mot ledningen. Uppdraget blev ett teamwork där jag återigen fick användning för fyrhjulingens månsidighet. Ralf fäste ett block uppe i stolpens topp och vi kunde med hjälp av hjulingens winsch lugnt och fint hissa de tunga kablarna, en i taget, både ned och upp. Smidigt och säkert. Extra kul med muntra och hjälpsamma arbetskamrater om än bara för ett par timmar...
– Tack för hjälpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar