onsdag 11 juni 2014

1000 gånger blogg!





Idag fanns det många skäl att fira. Just nu publicerar jag, detta mitt ettusende (1000) blogginlägg sedan starten i januari 2010. Jag kan dessutom fira att jag bloggat varje dag sedan den 1 januari 2013. Alltså snart ett och ett halvt år – varje dag. Det blir 572 inlägg på raken.
Idag var det födelsedag också. Äldste sonen, Martin, fyllde år. Och i samma vecka, ett par dagar senare, fyller äldsta barnbarnet, Ebba 5. Så idag bar det av till Huskvarna. Och i bagaget låg önskepresenten till femåringen. Det blev en fin kväll. Först bakade Lisa och jag sandkakor. Sedan kvällsmat och jordgubbstårta. Sedan kom kvällens stora utmaning. Att montera presenten. När Ebba och Lisa förstod att hårt jobb och samarbete var nyckelorden för att snabbaste vägen nå de första testhoppen blev arbetsivern stor.
– – – – –
1000 inlägg på bloggen! Är det inte dags att tagga ner snart? 572 inlägg i rad utan avbrott.
Jo, det är hög tid för semester. Men det är ruggigt svårt att ta det där beslutet. Att det plötsligt skall bli en dag utan blogg. Men jag vet att det är nära nu. Faktum är att det oftare och oftare känns som om bloggen tar mer energi än den ger. Framförallt nu på sommaren. Det blir sent på kvällen innan jag kommer inomhus. Ofta blir det val av bloggbild istället för kvällsmat. Och ofta blir det väldigt sent. Så, för dig som är min trogne läsare: Det kan nu utan förvarning uppehåll i varjedagsbloggandet...

1 kommentar:

  1. Grattis! Men tagga ned? Jag gillar din sida för att du alltid känns så jordnära och lite avslappnad i alla små tänkvärda rader och fina bilder. Men visst, varjedagsinlägg tar tid och energi när inspirationen tryter.

    Ha en skön sommar/semester!

    SvaraRadera