lördag 28 mars 2015

Sommartid

Idag är det sommartidsafton. Alltså aftonen före det att sommartid inträder. Det är väl kanske för tidigt att hoppas på sommar ännu. Men enligt påbud är det dags att ställa in den nya tiden. En timme fram. Den allmänt använda minnesregeln för hur klockan skall ställas är kopplingen till sommarmöblerna. När det blir sommartid ställer man fram sina sommarmöbler. Sålunda tiden fram. Och när sommartiden är slut ställer man tillbaka dem. Sålunda tiden tillbaka. Idag införde jag en ny markör. Jag rullade fram mina sommarhjul. Sedan blev den en del snurrande både mot- och medsols innan min gamla kärra slutligen tvangs överge det invanda mönstret... och nu trevande ska börja fatta grepp om sköna sommarvägar... Jag ser fram emot sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar