tisdag 11 februari 2014

Utraderade budskap


Igår delade jag med mig av iakttagelsen av ”diffuserde budskap”. Idag när jag var ute i ett uppdrag nere vid sjön upptäcker jag ytterligare ett par skyltar med samma ursprungliga budskap. Troligen uppsatta vid samma tidpunkt – för många år sedan – då larmnumret fortfarande var 90000.
Vad beträffar de idag, nyupptäckta skyltarna går jag längre i min bedömning av graden av budskapsbärande och använder istället epitetet ”utraderade budskap”.
Märk väl att skylten, från gårdagens inlägg, som kamouflerats av albuskar faktiskt är den som har det tydligaste budskapet.
Skyltarna som varit utsatta för väder och vind har inte pallat för det slitaget. Funderar på hur länge de här viktiga informationsbärarna saknat sitt budskap. Och vad som händer när budskapet plöstligt skulle behöva nå fram?
Rekommendation till beställaren är att reklamera hela partiet, men risken är väl överhängande att den möjligheten är förbi och att även texten på garantisedeln bleknat bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar