lördag 8 februari 2014

Infrusna objekt





Sydlig vind, tre plusgrader och regn idag.  Det ser ut att bli stabilt gråväder minst ett par veckor framöver. Extra trist nu denna veckan då skolorna har sportlov. Det behövs verkligen en vecka mitt i vintern med stärkande aktiviteter utomhus. Tillfällen att byta luft i lungorna, befria sin kropp och sin själ och göra sig av med överskottsenergi.
Hos mig är väl det inte så där väldigt mycket överskott av energi. Ofta tvärtom. Men ändå måste jag ut en stund på dagen just för det där med själen. Minst ett par timmar. Bara för att få använda mina sinnen. Ögon och öron. Se och lyssna. Och för att väcka min kreativitet.
Som vanligt bar det av nedåt sjön. Nederbörd och plusgrader har gjort isen alldeles nyspolad. Att gå på den kräver god stabilitet och kontroll på jämviktstillståndet. Annars slutar det högst sannolikt med platt fall. Jag riskade inte idag. Bara en liten, liten bit ut på isen för att föreviga de tre infrusna objekt som är finns utställda alldeles nära land.

1) Berloque (Berlock).
2) Diameter (Diameter).
3) Attention (Givakt).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar