måndag 4 februari 2013

Virkesutkörning


Riktigt vinterbusväder idag. Blöt snö och lite småblåsigt. Fast ett härligt arbetsväder när man väl fått på sig huggarkläderna och kommit igång. Som jag tidigare nämnt här på bloggen så hugger vi i slåtterängen för att släppa in mer ljus. Mer ljus för mer mångfald. Mer blommande örter och fler blomälskande insekter.
Har haft assistans av Lennart Bodenhem. Vi har bland annat hjälpts åt att vinscha fram stockar som Lennart sedan kört till mitt upplag.
Riktigt fina sågstockar blir det av ek, ask, lind, lönn och al. Vi har också varit i tomtgränsen mot min granne i väst och fällt, kvistat och kapat ett par ekar som länge fört en tynande tillvaro och delvis dött.
Lennart och jag har fikat och lunchat tillsammans så idag har det känts som en riktigt hel och bra arbetsdag. Men oj, oj, oj... jag är duktigt trött nu. Är inte van vid hårt fysiskt arbete. Men faktum är att jag märker att kroppen svarar bättre och bättre på tilltal.
Fast lite ont är det allt i ryggen...  Dä ä säkert sågvärk:-)

2 kommentarer:

  1. Eller träsmak... // ulrika

    SvaraRadera
  2. Jo, lite träsmak är det allt oxå... men den har kommit senare. Mest framkallad av att jag legat på sofflocket större delen av kvällen... helt stilla... orörlig... endast vänsterarmen i rörelse... en slurk kallt kaffe, lite pysvatten, en skumtomte, en slurk kallt kaffe, lite pysvatten, en skumtomte etc, etc...

    SvaraRadera