fredag 22 februari 2013

Hjärtligt på mässa

Denna dags eftermiddagen besökte jag Näringlivsmässan i Ulricehamn. Hade inget specifikt mål med mitt besök. Nyfikenhet tänker jag. Träffa folk. Eller för att jag alltid tidigare varit engagerad i monterbygge och förberedelser i liknande sammanhang på den goda tid då jag jobbade på UT.
Så på nåt sätt lockades jag av att känna in stämningen. Se om den goda känslan kunde komma. Den som infinner sig när man är en självklar del av det som händer.
Och det gjorde den! Jag träffade en hel radda av människor som jag fick dela tid med. Samtala. Allt med stor hjärtlighet. Ödmjukheten värker!
Hjärtliga aktiviteter blev det också i mässans centrum. Hjärtstartar-projektetets initiativtagare och beskyddare Bengt Nilsson (Björnhälsan-Bengt) och Cadsafe-instruktören Donny Bruhn visade på ett pedagogiskt sätt hur en hjärtstartare skall användas. Bra, viktig och väl genomförd programpunkt är mitt beröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar