onsdag 9 januari 2013

Smakstarkt


Kolla här så fokuserad Allan är när han pressar fram ett par koppar espresso på hemmarostade bönor.
Jag har idag haft nöjet att besöka Stadens Kafferosteri. Det lokala. På Alängsgatan i Ulricehamn. Och träffat Allan och David. Bubblande av iver berättade de om sin nyvunna passion. Och jag fick smaka espresso på lokalrostat och hemmamalet!
Här mina hyllningar!!!
I detta sammanhang kan jag också tacksamt vittna om att jag blivit bönhörd.
Kaffe som kaffe kan man tycka. Men icke. Selectabryggaren, på UT, som jag tömt på hundratals, kanske tusen muggar, kan upplevas som en destroyer i sammanhanget. Fast som samlingsplats är den oöverträffad... så jag lägger ingen skugga över den. Dess funktion är så himla mycket mer än bara kaffe.

(Lite om espresso: Espresso är en liten mängd, 2-4 cl, gôrstarkt och smakbombat kaffe. Kaffet är täckt av nåt skumt, crema, som består av cellulosa och olika fetter.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar