tisdag 28 maj 2013

Beslagtagen


Idag har min plåtslagare, Ove, varit här. Han har kompletterat mitt skorstensbeslag som länge legat och funderat på hur det skall fungera. Ja, det är jag som funderat... men inte kommit till skott. Men nu blev det gjort. Förra veckan skulle Ove ta mått och det var då som jag skar ett filésnitt i min underarm och fick åka till Närhälsan... ja, ni som följer bloggen minns säkert... annars finns det en blodig bild från den 20 maj.
På översta bilden sitter Ove på taket och är i beslagtagen.
Senare idag. Eller snarare i kväll... just när solen dalade... så smekte de sista långa strålarna ömt skorstenen som Ove alltså, tidigare idag, lagt beslag på... och jag tyckte att det var belönande vackert... mina ögon fylldes av den röda färgen och jag blev, typ, alldeles tagen av den strålande vyn över skorstenen och det omgivande taket... helt beslagtagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar