måndag 27 augusti 2012

Augustikväll

Lommen ropar kort. Tillräckligt för att vi skall veta. Näbbdopp, dyk. Ulrika paddlar sin Rainbow Fire... bra tempo. Vet inte att vi iakttar henne... kajaken ligger fint i blankt vattnet... glider spårlös. Knipflocken drar runt... utan att höras. Några kråkor flyger mellan öarna. Allt är väldigt stilla. Månen stiger över det rosa och blå. Vi dricker varmt te och äter smörgås med ägg. Vännen Bertil bjuder. Havsörnsungen lyfter från toppgranen till mera undangömd plats i björkens löv. Gott att veta att den klarat sig. Molnets spegel bleknar när det skymmer...

3 kommentarer:

  1. Verkligen en vacker kväll. Min sista paddling innan min vandringsresa till Santiago...

    SvaraRadera
  2. Oh, va roligt Ulrika... att du hittat bloggposten som handlar om dej!!! Jag gissar sambandet... Det var verkligen en helt underbar kväll... och när jag såg dig i kajaken blev jag så sugen... Det var en riktig aptitretare... Du har ett fint läge där du kan se förhållandena för stunden... dä ä bra!

    SvaraRadera