söndag 30 april 2017

Lisa och Valborg



Idag har jag varit och firat Lisa som fyllt fem år. Under eftermiddagen gjorde vi en utflykt till Landsjön för att titta på fåglar och småkryp. Äntligen kom våren. Så påpassligt. Och det fanns en hel del att kika på. Några nya på listan. De duggar tätt nu vårfåglarna från söder. I takt med att insekterna börjar kläckas och röra på sig.
När jag var på hemväg kände jag att det var en passande kväll att tända den sista av mina fem rishögar. Även om det blev sent. Efter en solig dag var högen torr, det var alldeles stilla och det kylnade av mot natten. Och så var det ju valborgsmässoafton...
...i min ensamhet, mitt i natten, hälsade jag våren välkommen hit till mej...

Nya på listan idag:
Lövsångare · Stenskvätta · Buskskvätta · Fisktärna (91)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar