fredag 24 februari 2017

Upplivande


Idag har varit en fantastisk ”islutetavfebruaridag”. Lite kallt i vinden men flödande sol från morron till kväll. Det påverkar sinnet. En blir förtröstansfull och påfyllnaden av energi är klart märkbar.
Hade tänkt mig att var ute och arbeta hela dagen. Men hejdades plötsligt när jag gick genom garaget på väg ut. Där i ett fönster föll min blick på mina pelargoner. Fortfarande förpassade till vintervila. Istället för utomhusjobb ändrades planen. Jag stannade inne och startade ”operation upplivning” av pelargonerna. Bytte jord, vattnade och ställde krukorna i söderfönstret.
Senare blev det också tid för ett pass med fysiskt utomhusarbete. Bland annat körde jag trimmer. Ja, nån ska ju vara först med det! Trimningen ingår i ett litet miniprojekt med restauration av några små mossiga och tuviga gräsytor om behöver väckas till liv. Men låt mig återkomma till det.

Mot slutet av dagen kände jag plötslig längtan att själv också bli väckt till nytt liv. Det blev en tur till Kallbadhuset. Några långa bastupass varvat med rejäla nedsänkningar i det iskalla vattnet. Ett oöverträffat sätt att blir upplivad och återuppstå...
Tack Gud för Kallbadhuset!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar