lördag 21 maj 2011

Båten i sjön!


Idag har vi, Bertil, Lina, Linas kompis och Anton och jag, varit nere i Kaptensviken och lagt i båten. Bryggplats 13 – som alltid!
Åtta månader har den legat upp och ner på land. Nu får den ligga i fyra med kölen i Åsundens bölja.
Hoppas det blir många spännande och trevliga sommaräventyr vid årorna!

Jag har sått frön i mitt lilla trädgårdsland idag också. Rödbeta, morot, plocksallat, persilja och dill.

Det var så fin kväll ikväll så det var alldeles svårt och omöjligt att gå in. Tog min nyinköpta busksax och gick upp till Skog. Lyssnade på kvällskonserten samtidigt som jag klippte lite småbuskar kring de hamlade lindarna.

Nu ikväll var flugsnapparna väldigt på hugget. Och trastarna förstås. Att kattugglan fått ut sina ungar framstår alltmer klart. Hörde de båda vuxna fåglarna både locka och varna uppifrån Intagslyckan. Tidigare år har mården tagit hand om ungarna. Hoppas att det går bättre nu. Skall försöka ägna lite tid att försök få en skymt av ungarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar