söndag 10 januari 2010

Kvällsvila i Sundet kl 15.30


Skriver några rader för att se hur min sida kommer att se ut. Min idé med min blogg är att lägga upp dagboksbilder när jag har någon som jag själv gillar. Eller en bild som kompletterar mina tankar från ögonblicket, utflykten eller egna funderingar kring bilden...
Denna bild är tagen vid Sundet den kallaste kvällen i den gångna veckan.
Närmast på isen ligger en sångsvan som gått till nattvila. Ute på det öppna kalla vattnet simmar gräsänder av och an. De tror att jag har något att ge dem att äta. "Snälla" människor har lärt dem att hålla utkik efter en brödbit eller annat ätbart. Därför kan de troligen inte slappna av...
Svanen förtröstar på sitt inre förråd av energi. Morgondagen vet den inget om. Bara att natten kommer att bli kall. Jag ser att den inte sover. Ett öga är öppet och den iakttar mej och mina rörelser på bron. Jag tar det lugnt för att inte störa dess vila...

2 kommentarer:

  1. Test av kommentarsfunktionen...

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa i din blogg... intressant och tankeväckande!

    /lekkamraten

    SvaraRadera