söndag 18 mars 2012

Next day


Brandrester


Behöver du holkar? Åke har fina från 40 kr/st Ring 0321-50201

Idag är jag, som befarat, helt slut. Gårdagens maraton-work gav en rejäl genomkörare. Ingen del av kroppen har kommit undan. Ont överallt. Vänster vrist. Höger knä. Hela ryggen. Nacken. Höftlederna. Lårmusklerna, ajajaj. Vänster armbåge. Ja, hela armen. Fingrarna är stela som pinnar. Huvudet susar. Det piper i öronen. Utmattning i alla muskler. Inklusive ögonlocksmuskeln... kisar genom den smala springan och ser lite ljus.
Har gått, eller snarare linkat, ett par små rundor bara för att vakna till. Tittar till resterna av den nedbrunna rishögen. Kollar lite på de nyuppsatta holkarna. Det regnar kallt.
Men inuti känner jag mig varm. Inne i min innersta kärna... jag gick ju, trots allt, i mål igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar