tisdag 21 november 2023

Buskröjning i Sorgedalen


Det låg i förra årets plan att föryngra hasselbuskar i Sorgedalen. Annat gick före och orken tröt.
Idag har jag påbörjat det projektet. Samtidigt passade jag på att inviga min nya såghjälm. ”Forest Helmet Technical” står det på kartongen... konstigt namn... men jag antar att ”teknisk” skall syfta på den ”utveckling” som skett sedan min gamla hjälm var ny. Lite finesser har Huskvarna levererat. Framförallt uppskattar jag det mjuka doket som sitter fast bak på hjälmen, det nya visiret som ger väldigt bra genomsikt och sist men inte minst den enkla och exakta storleksanpassningen. Dessutom är hjälmen försedd med en UV-indikator. Med dess ”hjälp” skall användaren kunna avläsa när hjälmen passerat ”bäst-före-datum” och inte längre kan anses ge fullgott skydd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar