tisdag 26 februari 2019

Frukost, lunch och kvällsdopp


Ibland är det skönt att göra det lätt och bekvämt för sig. Precis som ekorren här utanför hos mig. Jag har berättat om honom förut. Han övernattar i holken i linden. Alldeles intill solrosfröautomaten. När solen skickar sina första strålar över horisonten i öster kikar ekorren ut ur holken. Kollar att kusten är klar. Och sätter sig sedan till rätta för att käka fröfrukost.
Tillsammans med pensionärskollegorna från UT-tiden har jag också gjort det bekvämt för mig. Smitit från matlagningen. Idag var vi på Café Viskan i Knalleland i Borås. En miljö med blandning av chabby chick och industrilook. Lite rufft så där som ju varit på modet rätt länge nu.
Hur maten smakade? Jag tror att vi var nöjda allihop! Gott sällskap också... det ger alltid extra krydda! Och efter lunchen blev vi bjudna på kaffe och semla hos Rammefors Konditori av en av kollegorna. Fullträff!

Som avslutning på denna lyxiga och soliga februaridag blev det bastu och kalla dopp i Åsunden. Trivsam kväll med vacker solnedgång och småprat med Ivar och Peter på bryggan i väster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar