fredag 2 november 2018

Middagspass

Jag har under en tid dragits med ryggskott och hälbesvär. Ryggskottet tog naprapaten hand om. Han löste upp en radda hårda låsningar i kotpelaren. Så gott att det släppte. Men hälbesvären återstår. Det är sviter sedan överansträngning som jag grundade med under sommarens slåtter. Tung slåtterbalk på sluttande mark. Gamla stenhårda skor med platt botten. Sommarhetta och alldeles för långa arbetspass utan paus. Jag belönades med ett bra resultat. Men straffades hårt för min nit. När åldern stiger är kroppen inte rustad för hjärnans vilja. En erfarenhet. Kanske att jag lärt mig något. Kanske inte. Nu blir det korta pass. Vissa dagar en cykelrunda på 15 kilometer. Andra dagar har det blivit lite vedplock. Eller som idag lite röjning av småbuskar i skogsbeteshagen i Intagskullen. Det är en bra aktivitet att jobba marknära. Då går det att krypa på knä med busksax, sekatör och stilettsåg. Det blir bara några steg då och då för att samla ihop alla små buskar. Betesdjuren har gjort sitt denna säsong. Och nu avser jag att städa bort resterna efter tidigare bottenröjning.
Och som avslutning på dagen ett par timmar bastu och kallbad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar