söndag 21 augusti 2011

Scensommar


Skräddar'n blixtrar till


Trollsländan jagar och fångar kvällssolen i sina tunna vingar...


Trollsländan vilar


Bella och Kajsa glor på mej...


Nässelfjäril på väggen


Grålle -54 Diesel


Bloggen har inte blivit uppdaterad på länge nu. Kompenserar detta med ett helt album bilder från idag.

– – – – –

Idag var det NASJONAL MINNESEREMONI i Oslo.
Här är ett inslag som gick rakt in:
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/274572/

– – – – –


En 57-åring är inte alltid så lättstartad. Jag har laddat batteriet gång på gång men det har inte gett tillräckligt mycket energi för att komma igång. Nu idag dock! Troligen tack vare lite extra sommarvärme tände det till. Startmotorn på grållen snurrade igång och den gamla dieseln startade. Passade på att söndagsfinåka lite när gamlingen nu äntligen var på humör.

Denna underbara sensommarsöndag var som en inbjudan till kvällstur på sjön. Paddlade via Skärvenäs mot Dragsvik och till Dragsudd. Tog ett dopp i den varma kvällssolen. Satt i strandkanten och njöt en lång stund. Såg alla insekter som svirrade runt. Trollsländor, flugor, skräddare, fjärilar, spindlar, myggor. Och vilken aktivitet! Jag hade fått första parkett och kunde på nära håll iaktta detta skådespel på naturens egen lilla sensommarscen...

5 kommentarer:

  1. När jag läste lite slarvigt från början trodde jag att det var du som var "trögstartad" :-)
    Jättefina bilder som vanligt. Skräddaren särskilt!

    SvaraRadera
  2. En 57-årig Grålle har nog sin tjusning för de som förstår sig på att se dess skönhet (är inte underfundig med paraleller), men fotot av Skräddaren, den kändes! Fantastiska foton, trevligt att få del av dem.
    En granne i bygden.

    SvaraRadera
  3. Tack Monica!
    If you had come, you have meet "them"...
    They were here today!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Sent omsider, men om livet delas med mig, så kanske jag har tur att få ett tillfälle till. Skräddaren inköpes gladeligen som till ett foto på väggen att begrunda solens blänk där ytspänningen trycks ned eller varför inte som vykort, skulle jag köpa ett antal och glädja min vänners post med i dessa uppkopplade tider. Menar tänk om alla dem som kollar in din blogg skrev en rad eller två, eller framförallt skrev ned det och då kanske på ett kort eller dylikt hamnade i brevlådan som ett litet bevis på att man finns i någons tänk. Och ändå framför datorn, rackarns tacksam att få möjlighet att titta på bl a skräddaren, uppkopplad som jag är.

    SvaraRadera