tisdag 1 januari 2019

Fånga dagarna

Bloggens första inlägg 2019. Det tionde bloggåret.

Så står vi åter inför ett blankt år. Dag ett av 365 har ändat. 364 dagar återstår.
Redan nu finns det dagar med kända markörer. Som till exempel dag 119, 162, 164, 228 och 251. Dag 228 är min egen födelsedag. Den 16 augusti fyller jag 65 år. Det känns helt ovekligt. Jag har tappat räkningen. Och måste tänkar efter titt som tätt om det verkligen är 65 och inte 55.
65 år är skräckinjagande. Det känna allt mer tydligt att livet är på väg att ta slut. Det mesta har passerat.
För mig har det dock hittills varit lyckosamma år. Jag har varti pensionär i drygt fyra år. Dessa år med stor frihet har varit fantastiska. Och jag tänker ofta på vilken tur jag haft som ”tvingades” att tidigt bli pensionär.

Att vara fri att styra sin egen tid är en sällsam gåva. Jag kan ta vara på de förutsättningar som ges. För några dagar sedan åkte jag skridskor på sjön.

En fågelskådarrunda på förmiddagen. Och en skridskotur på eftermiddagen. Hel efter lust och eget sinne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar