lördag 11 april 2015

Vårfint i Källareliden

Idag har Jakob och jag röjt Källareliden och renerna bort mot Linnekullen vid Björkklinten. Det är inspirerande att få hjälp. Det ger massor av extra energi. Två som jobbar tillsammans ger resultat som om de var tre. Jämfört med att jobba ensam. Jag har haft hjälp ett par gånger tidigare i vår. De båda gångerna har fått mig att gå loss hårdare även när jag jobbat ensam. Det har fört arbetet framåt på ett sätt som gjort att jag känt att jag legat bra till i tiden. Den tidiga våren med det gynnsamma vädret har också bidragit till kontinuitet. Det har gått att faga några timmar nästan varje dag sedan premiären den 18 mars.  Dessutom har det gått att bränna gammalt fjolårsgräs på ytor som inte blivit efterbetade. Allt detta sammantaget innebär nu att fagningsstatusen är synbart högre i år än tidigare år. Större yta. Större noggrannhet. Större tillfredsställelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar