onsdag 19 november 2014

Extremt för män med Bad-Olle






I kväll var det premiär för Bastu Extreme i Kallbadhuset. Förre badmästaren Olle Rosell återupplivade sin klassiker från simhallen. Med eteriska oljor – svartpeppar, mandarine och pepparmynta – höll han ångan uppe. Denna kväll var vikt för enbart män. Passande nog just på internationella mansdagen. Många hade hörsammat inbjudan och det blev fullt hus i kallbadets båda bastur.
Efter fyra väldoftande bastuomgångar fick vi skrubba oss, och varandra, med grovsalt. Och efter grovsaltet massage med honung. Det är tur att någon hittar på nåt så ”tokigt” för att lyxa till det. Jag hade nog inte själv fått för mig att smeta in kroppen med flytande honung, bara så där. Det är mest i kvällsteet som jag använder denna sötma. Nu blir det att tänka om. Det går lika bra att intaga honungen via huden nämligen! När jag senare satte mig i bilen för att åka hemåt doftade det som i en sommarvarm bikupa. Och där satt jag som den drönare jag är... smått berusad av bouqueten...
Kvällen till ära uppvaktade ordföranden Janne Fritzon Kallbadhusföreningens förste guldkortsinnehavare. Åke Svensson heter han – guldkortsmedlem nummer 1. Guldkortet är hans egen innovation till föreningen. Det innebär att han har betalt för bad i fem år framåt. 10.000 kronor. För det får han också en del förmåner utöver bad. Nu hoppas föreningen på guldkortsmedlem nummer 2, 3, 4...
För mig är det bara att tacka, bocka, buga för denna pikanta, extrembastukväll tillsammans med glada, humoristiska, upprymda och varma människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar