tisdag 2 september 2014

Visit hos Estelle




Återigen har jag gjort något som jag aldrig tidigare gjort i hela mitt liv. Jag har upplevt stämningen på travbanan!
Bjuden av Roger, min barndomskamrat och vän. Tillsammans gjorde vi en heldag i Skaraborg. En dag som började med ett besök vid Hornborgasjön och slutade på Axevalla travbana. Däremellan gjorde vi en visit hos Rogers travare, Conrads Estelle, på gården Myran. Estelle är ett ungt sto som förbereds att bli tävlingshäst. Inom kort skall hon springa sitt premie-lopp. Och sedan väntar kval. Men just nu står hon bekymmerslös i sin box och njuter av stimulerande pass med sin tränare.
Kvällen på Axevalla blev en vacker och spännnade stund. Septemberkvällen var ljummen och ljus. Solen gnistrade i hjulen på travkärrona. Hästlukten och det taktfasta ljudet från snabba hovar angav tonen och skapade en mjuk inramning. Spelet denna kvällen gick dock inte som önskat... men det är en helt annan historia.
Tack för en underbar kväll!

2 kommentarer:

  1. Låter som om Du haft en perfekt dag och kväll! .....och en högvinst behöver inte alltid räknas i pengar - eller hur?
    Önskar dig en bra dag! / A

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...precis så... Högvinst är allt jag kan möta med tacksamhet...

      Radera