fredag 9 maj 2014

Som en ängel i ängen



Inför resan till Kenya köpte jag mig en poncho från Engelsons (!) i Falkenberg. Jag tänkte att jag skulle använda den om det blev ett sånt där sjuhelvetes skyfall som det kan bli i Kenya ibland. Om det regnar så regnar det väldigt ofattbart och oftantligt mycket... Jag har inte upplevt det själv men hört talas om det. Och sett vilka effekter det fått på hus och vägar när det varit som värst. Alltså jag tänkte då att en poncho skulle bli perfekt. När regnet kom skulle jag ta på mig ponchon och mina äventyrssandaler... och rusa ut i det varma skyfallet... med min kamera... såklart... och då skulle de överraskade och oinvigda tro att en ängel stigit ned från himlen... eller snarare blivit nerspolad från sitt moln, ner på jorden...
Nåt sånt tänkte jag... Men regnet kom inte. Jo ett litet... med en rullande, mullrande tung åska och några långa vackra blixtar... men jag hann liksom inte tänka poncho... dessutom var det nästan mörkt.
Men nu har jag testat min änglaklädsel.... försökt leva mig in i hur det är att vara ängel i änglamark... med änglaskrud från Engelsons...

1 kommentar: