onsdag 5 mars 2014

Uppdaterade budskap


Två dagar i rad, den 10 och 11 februari, gjorde jag ett par inlägg här på bloggen som handlade om skyltar. Under rubrikerna ”Diffuserade budskap” och ”Utraderade budskap” visade jag bilder på skyltar som helt förlorat sin informativa text eller hamnat gömda långt inne i naturen. Invuxna i buskage så att de inte alls gick att se.
Idag när jag gick min tvåtimmarspromenad kunde jag konstatera att det skett uppdateringar på skilda fronter. En av vårens mesta budbärare – en planta tussilago – hade skjutit upp sin första stängel och slagit ut sin krona till hälften. Lite avvaktande. Likt ett hissat periskop som kollar runt lite på omgivningen för att se om det är flera som är på väg upp. Eller till och med vågat sig längre. Tussilagon känner av våren i grannskapet liksom! Det gäller ju att vara beredd när ljuset börjar flöda och det släpper på riktigt!
Ett par kilometer längre fram på promenaden syns, på långt håll, en annan kraftigt lysande vårgul prick. En helt ny skylt har kommit upp en av de senaste dagarna! Med uppdaterat budskap och som ersätter de andra som för längesedan förlorat sina...



Länkar till ovan nämnda inlägg:

http://sunebroman.blogspot.se/2014/02/diffuserade-budskap.html

http://sunebroman.blogspot.se/2014/02/utraderade-budskap.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar