söndag 19 januari 2014

Madrasserad åktur

Till julklapp åt Ebba och Lisa köpte jag en åkmadrass. En chansning. Utan att riktigt veta vad jag satsat på. För mig en oprövad produkt.
Alltnog, det har ju varit lite dåligt med snö, men den senaste kylan har räddat hem lite åkglädje. Idag fick jag första tillfället att prova och jag måste säga att madrassen överraskade. För mig blev det utan tvekan det snabbaste och mest bekväma sättet att ta sig ner för backarna som jag någonsin upplevt. I alla fall i vuxen ålder. Den fem centimeter tjocka madrassen eliminerade alla knölar i pisten och var varm och skön att sitta eller ligga på. Den glansiga ytan hade minimal friktion och fick ekipaget att susa fram för glatta livet.
Som framgår av bilden finns det gott om plats för de som gillar att åka kollektivt...


– – – – –
Tillverkare av åkmadrassen är det lokala företaget Tevo AB i Grönahög. www.tevoab.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar