torsdag 2 januari 2014

En stjärna i öster

I fredags reste jag i österled… precis som en av de vise männen. Jag skulle till mina barnbarn i krubban i Huskvarna. På väg dit, i höjd med A6 fick jag en uppenbarelse. Det var en liten stjärna som plötsligt siktades på min vindrutehimmel. En himlakropp som tindrade i regnbågsljus. Inte helt olik en sådan som varje jul skiner över stallet i Betlehem.Smack! Så satt den där…  Med strålar och allt! Men trots att stjärnan både var oväntad, hastigt uppdykande och väldigt tydlig, så syntes där ingen frälsare…Inte förrän idag när jag kom till glasmästaren… då stod han där… som den räddande ängeln. Erik på Ulricehamns Glasmästeri lagade stenskottet. Med sitt stenskottslagningskit! Snabbt, smidigt och snyggt fixade han den skadade rutan.De minuter jag förlorade i depån körde jag lätt in på nästa specialsträcka. Av bara farten!Och alltsammans kostade ingenting! Mitt försäkringsbolag tog hela notan! Undrar du vad försäkringsbolaget heter? Det börjar på L.
Ibland kör man för rätt stall, så att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar