fredag 3 januari 2014

Årets första badkväll

Detta dygn har varit lite konstigt. Gick och la mig rätt sent igår... ja, det blev strax efter midnatt till och med. Så igår hade hunnit bli idag. Somnade stilla utan besvär och sov mig igenom elva timmar helt störningsfritt. Vaknade mitt på dagen – kl 11.15! Nåt liknande har inte hänt på bra länge!
Det blev frukost och lunch och fika i ett och detsamma.
Plötsligt kom också en våg av arbetslust och överraskade mig. Har saknat den lusten nu under en tid.
Fortsatte därför idag mitt jobb att röja buskar i ängarna. Motorsåg, busksax och minisåg.
Ja, du undrar säkert om det finns något kvar att röja. Och, visst... det finns en del. Men sanningsenligt, börjar det se rätt välstädat ut nu. Det är mest för att jag gillar att hålla på med detta som jag letar upp nya objekt. Jag trivs med det.
Och sedan när jag kört mig både trött, nöjd och svettig belönade jag mig, som så många gånger förr, med skönt bastubad.
Det är ett ganska bra upplägg tycker jag. Trivsamt och hårt fysiskt arbete utomhus belönas med trivsam, stillsam och avslappnande återhämtning i kallbadhuset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar