måndag 20 januari 2014

Aggressiv och taggad




Idag låg den i brevlådan. Min nya Silky Ultra Accel! En ferrari-röd, tandspetshärdad och grym skönhet. Och jag kunde inte hålla mig. Blev tvungen att ge mig ut för att testa. Denna tingest är en fällbar ”supersåg” med ett kurvformat, 240 mm långt, blad. Som alla Silky-sågar sågar man genom att dra mot sig. Det är kraftbesparande och bekvämt. Kurvformen på bladet gör också att avverkningen blir extra effektiv.
I alla mindre sågprojket kommer den nya Silkyn att bli det självklara valet. Jag slipper hjälm och hörselskydd. Och spar bensin.
Med handsågen kan jag också klättra på stegar och klänga i träd för att såga. Mindre farligt och mera roligt...

1 kommentar:

  1. Du slipper hörselskydd och spar bensin. Men hjälm .... neeeej.

    SvaraRadera