fredag 20 december 2013

Lucka 20 – Gustaf E stänger

Vänner'a i verksta'n hos Gustaf E,
kan inte längre surva min Opel åt me'.
Verksta'n ä stängder och gubba får gå,
Per, Kjell och Börje och flera än så.

Nu tvingas jag öppna ett eget skjul,
där jag kan tvätta, vaxa och skefta hjul.
Där kan jag också gänga en mutter,
å lyss till ett mysigt tomgångs-putter.

Snart har dûm flöttat dä mästa te Borås,
tinninga, Opel och psyket gunås.
Inom kôrt kan vi stänga hela Uschlehamm,
för att sedan skyttla på motorvägen fram.



Dagens lucka är tillägnad de anställda i verkstaden på Gustaf E Bil i Ulricehamn. I dag slår företaget spiken i dörren. Verkstaden är stängd. Jag har varit kund där i minst tjugo år och de har tagit hand om både mig och mina bilar på det mest fantastiska sätt.
TACK FÖR ATT NI HÅLLT MIG RULLANDE!
När jag träffade Per i verkstan strax efter att de fått beskedet sa han:
”Nu, Sune... nu vet jag precis hur det känns”. (I likhet med den arbetsplats jag jobbade på i över fyrtio år så flyttas verksamheten till Borås.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar