lördag 30 november 2013

Just do it!




Sista november. Lördag. Vaknar sent och känner mig lite urlakad. Var i kallbadhuset igår och svettades nog lite för länge i bastun. Men man får ta det onda med det goda. Efter ett par timmar bastu och kallbad är nacke och rygg mjukare och bättre.
Idag blev det som sagt sent. Och jag äter frukost länge.
Kikar på min ”att-göra-lista” där några punkter återstår... ja, den fylls ju på hela tiden men där finns, just idag, bland andra en som hängt med rätt länge: Dammsug bakom kylskåpet!
Vet inte varför det är något som jag skjutit upp i månader? Det är ju bara att lyfta fram skåpet och fixa. Just do it!
Och precis så var det. Plocka ur. Lyft fram. Dammsug. Diska hyllor och fack, torka ur invändigt. Plocka in. Mindre än en halvtimma tog hela proceduren. Tjoff, tjoff, tjoff! När det var klart belönade jag mig med en stor kopp kaffe, en tjock sockerkaksskiva och en näve pepparkakor. Sen rullade det på av bara farten. Fågelmatarna fylldes och hängdes upp. Solrosfrö, hampfrö och talgbollar. Och sedan ett par timmar med stångsåg, busksax och motorsåg. Röjde upp det sista i åkerholmen vid jordkällaren. Ett projekt som påbörjades den 23 oktober men som sedan dess har stått stilla. NU ÄR DET KLART!

(Inlägg från den 23 okt: http://sunebroman.blogspot.se/2013/10/buskar-och-ris-2.html).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar