söndag 26 maj 2013

Kryssning i bokskogen

W r i t z i  w r i t z i  w r i t z i   s i i   t i t t i t i t i t i - l y   l y y   l y y . . .    w r i t z i  w r i t z i  w r i t z i   s i i   t i t t i t i t i t i - l y   l y y   l y y . . .    Högt uppe i trädkronorna i bokskogen på sluttnignen väster om Sundholmen sjöng ett par stycken mindre flugsnappare idag... mitt på dagen. Ledsagad av vännen Claes-Göran fick jag lyssna till denna sång som jag tidigare endast hört en gång tidigare i mitt liv! Vi gick kors och tvärs i den vackra skogen... kryssade mellan de släta stammarna och kikade nyfiket upp i det blekgröna, nyutslagna boklövet... för att om möjligt få en skymt av mindre flug. Jag släpade som vanligt med mig kameran... egentligen inte med något större hopp om att få träff på den lille sångaren. Men lika plötsligt som oväntat satt den där... på en avbruten gren... högst trettio meter ifrån mig... men vad gör jag då... bränner av ett skott från höften... och missar skärpan totalt... men som du ser på bilden så är det ändå ett ”KRYSS”:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar