torsdag 4 april 2013

Leaf combat

Äntligen har jag kommit igång med vårens fagning! På de flesta ställen i ängarna är marken fortfarande frusen och lövet är vått, trots all sol som flödat dagarna i ända. Men på de mest solexponerade ytorna börjar det bli rätt okej.
Hade ett meningsutbyte med en bloggande vän häromkvällen. En vän som gillar organiserad träning på gym med begrepp som X-fit med situps, puschups, chins, dips och burpees, och så återkommande rejäla doser Body Combat! Ord som för mig är obekanta, får jag tillägga. Men combat kunde jag översätta. Så det har jag lånat.
Eftersom jag är raka motsatsen... jag gillar inte träning specifikt... det vill säga det är omöjligt för mig att hitta motivation i en gymlokal... jag har provat. Jag vill ha min motion genom fysiskt arbete, utomhus och med ett annat mål än att bränna fett.
Just nu har jag, efter att ha kapat och kluvit 40 kubikmeter ved, alltså börjat med årets lövräfsning (fagning). Körde ett medelhårt pass på två timmar i eftermiddagssolen. Och det lär bli rätt många sådana Leaf Combat-pass innan allt är borta. Målet är att det skall vara klart innan april månad är till ända lupen. Och samtidigt som jag bränner fett kommer jag också att bränna en hel del löv... Grannarna kommer att märka när, för det brukar bli en del rök också in The Battlefield...

3 kommentarer:

  1. Jag gissar att det är min träning du refererar till? Är lite imponerad av alla "tränings"ord du kan för att inte leva i den världen ;-)Är också impad av dina roliga foton... och motivationen att kratta, vilket är det tristaste jag vet.
    "Combattanten"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träningsorden har jag SNOTT på din blogg;-) där jag flititgt botaniserat...

      Radera
  2. SNOTT är väl att ta i! LÅNAT tycker jag. Vilket är kul, låna så mycket du vill.

    SvaraRadera