fredag 29 mars 2013

Knopptimism



Trött och motivationsfattig denna långfredag. Brist på energi och således inga vidlyftiga rörelser. Bara varit ute en kort stund för att klippa björkris till påskdekoren.
När kvistarna stått inne i vatten och värme några timmar kunde jag skönja små gröna knoppar!
Knoppas gör också mina pelargoner som jag tog upp från källaren och planterade om i ny jord den första mars. De har fått rejält med näring och sol i starten och står nu frodiga och fina i rymliga ytterkrukor från sillperioden! Blir nog blommor i början av nästa vecka!
Mest häpnadsväckande är snödropparna som jag upptäckte nu idag! Närmast söderväggen står några små grupper med stora vita droppknoppar... I knopparna finns kraft och energi som smittar. Min trötthet viker. Knoppar är optimism! Knopptimism!
Och just som jag skriver detta står frestelsen i ugnen och sprider ljuvlig doft i hela huset.
– GLAD PÅSK!


2 kommentarer:

  1. Alla som övervintrar pelargoner ingår i min närmaste vänkrets.

    SvaraRadera