måndag 11 mars 2013

Bloggjubileum




Idag är det dagen D. Romerska D som är lika med 500.
Detta blogginlägg är mitt femhundrade sedan jag startade bloggen i januari 2010.
Det är jubileum alltså!
Så, tänkte jag, att lite siffror kunde passa bra!
Nummerskylten på bilen D = 500
Mötesplatsskylten utanför M = 1000
Gatunummerskylten på väggen = 10
Provade att göra ett shadow-X, en jubileumsgest, med assisstans av kvällsolen = romersk tia.
Jag gjorde en sjua också... men i skuggan bakom en buske så ingen bild på den...
Bilskylten innehåller också den förlängda tidsmarkören AD = Anno Domini ”Herrens år", eller vanligen benämnt tiden efter Kristus (e.Kr.).
AD har ju för övrig också en viss beröring med mitt forna yrke. AD = Art Director. Ja, ja... här spårade jag visst ur lite, men det är ju inte praktiskt att styra sina tankar... brukar låta dom löpa utan koppel och då tendrar de ofta att dra iväg på helt obegripliga vägar... där överraskningar ofta dyker upp... surprisar!

Bloggen har blivit som en liten utmaning varje dag. Sedan jag blev avslutad på UT vid årsskiftet har jag bloggat varje dag.
Känner att det är bra träning för min hjärna... att försöka hitta en ”dagens grej”... för att summera och knyta ihop dagen.

Jag ser på min statistik att bloggbesöken har ökat. Genomsnittet de senaste tre månaderna ligger på drygt hundra sidvyer per dygn. Med en grym peak i januari på nära 4000 sidvyer.

Roligt att just du läser! Det gläder mig mycket!

Keep watching!


2 kommentarer:

  1. Jubileum brukar ju uppmärksammas och det har du ju gjort här! Grattis till dina 500 blogginlägg och till en jättefin och trevlig blogg med fina tankar och vackra bilder. Har märkt att du bloggar dagligen ;-)
    Keep going, önskar jag som nästan inte bloggar alls just nu.

    SvaraRadera
  2. Haha, U go man! Keep up the good work! Kul med dina bilder och texter!
    Nina :)

    SvaraRadera