fredag 8 februari 2013

Vardagslyx

Jag var i Ulricehamn en sväng under seneftermiddagen idag. Bland annat för att kallbada. Träffa lite gubbar och tjôta en stund.
VARDAGSLYX!
När jag, på hemväg, passerade stor-ica såg jag hur bilar cirklade runt för att leta ledig parkering. Trångt och rörigt. Stressigt.
Själv åkte jag lugnt hemåt. Gick in och inventerade vad som kunde behöva fyllas på... och en kvart i sju gick jag till affären. De 200 metrarna.
Det känns som ett enormt privilegium att slippa leta plats för bilen, stå i kö och trängas. Varje gång jag går till affären gör jag det med tacksamhet. Närbutiken är som ett eget skafferi. Ett skafferi som dessutom har nästan lika generösa öppettider som mitt eget. Och hos Elias i ICA Tvärred får man också en pratstund om man vill och tar sig tid....
VARDAGSLYX!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar