måndag 31 december 2012

Skyltrebus



Den femte september hade jag ett inlägg här på bloggen  med titeln ”Avtryck och intryck”:


Där skrev jag bland annat om någon som kompletterat sin Ej obehörig trafik-skylt med en Ej hästar här-skylt.
Att ha en Ej obehörig trafik-skylt kan jag tänka är helt i sin ordning... men att stoppa ridande är nog mera tvivelaktigt.

Nu i dagarna har det kommit upp ytterligare en kompletteringsskylt med ett intressant budskap. Riktigt välgjord och fin! Troligen uppsatt av någon annan än den som satt upp de två tidigare.

Men jag har lite svårt att förstå riktigt vad den som satt upp skylten menar. Hur tänker vem?

Texten på finska dessutom? Extra klurigt. Genom lexikon har jag översatt och texten lyder:

varoitus = VARNING
lepakko = FLADDERMUS, mies = MAN, KARL
särki = MÖRT
poro = REN

Vad tänker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar