lördag 3 november 2012

Naturfotofestivalen 2012



Idag har jag varit på Natur 2012 i Vårgårda. Det var 30-årsjubileum för naturfotofestivalen i år. Främsta anledningen till resan var att jag lockades av det 3x50 minuter långa seminariet i Adobe Lightroom 4 med Patrik Larsson. Ett litet skrap på ytan blev det... men mycket värdefullt att få en visuell känsla för programmet.
Naturligtvis blev det också tid att besöka leverantörsmontrarna i mässhallen och den stora bildutställningen. Det som är slående vad gäller bilder på papper är att fotoutskrifterna förbättras år från år. Vårgårda Fotoklubbs jubileumsutställning uppvisade mycket fin utskriftskvalitet.
Under min rundvandring bland bilder och montrar träffade jag flera kända ansikten och fick tillfälle att lyssna på lite "recensioner".
Som final på Vårgårdadagen fick jag uppleva en fantastisk bildshow av den norske naturfotorafen Roy Mangersnes. Programmet hade titeln "Från vinter i Norge till arktiskt ljus" och handlade om fotografens vintrar i hemlandet och om den fascinerande naturen på Svalbard. MAGNIFIKT!!!
En riktig heldag i naturfotografins tecken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar