fredag 30 november 2012

A day in the world









A day in the world är ett fotoprojekt där 100.000 bilder från 160 länder sändes in. Alla bilderna är från den 15 maj 2012 och de har samlats i utställningar, en jättestor bok med 1.000 bilder och på webben på sajten aday.org.
Idag har Jakob, Ingrid och jag sett utsällningen på Värlskulturmuseet i Göteborg.
Helt fantastiskt med denna blandning av vardagsbilder från världens alla hörn. Inspirerande!
Efter mycket traskande på stan och i utställningen besökte vi krögare Mannerströms Restaurang Kometen.
Där smakade jag en Skomakarlåda på amerikansk ryggbiff med sky, baconfräst purjolök, saltgurka och potatispuré med gräslök.
Utan att berätta vad den kostade kan jag säga att den portionen var värd varenda krona... och kaffet efter var nästan lika välbryggt som det jag gör själv här hemma!
När vi på väg hem passerar Liseberg ser jag ett par lysande fenomen som blir sammanfattning av dagens två huvudteman... Jorden runt och Kometen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar